جوش‌های صورت‌

.....................



جوش‌های صورت‌

چه مراقبتی لازم است؟
پس از عمل با پانسمان مخصوص روی پوست پوشانده شده و بعد از ۲ تا ۴ روز، پانسمان برداشته می‌شود و پس از دو هفته بیمار می‌تواند با استفاده از وسایل ضدآفتاب به محل کار خود برود. البته تا مدت ۶ ماه بیمار نباید در معرض مستقیم نور آفتاب قرار بگیرد. بیماران که سابقه عفونت تبخال و یا سابقه عدم ترمیم زخم دارند و همچنین کسانی که قرص اکوتان مصرف می‌کنند، باید قبل از عمل به پزشک اطلاع دهند.

جراحی هم گاهی لازم است؟

بعضی مواقع جوشگاه‌های عمیق پوست صورت را با عمل جراحی برداشته و محل را بخیه می‌زنیم. در برخی بیماران لازم است اسکارهای عمیق توسط تزریق کلاژن پر شده و یا در بعضی موارد پیوند پوست از پشت گوش به ناحیه فرو رفته پوست انجام می‌شود. انواع مختلف پیلینگ، به تنهایی یا همراه ساییدن پوست برای بهبود جوشگاه‌های سطحی و التهابی پوست انجام می‌شود که این عمل اگر همراه با مصرف طولانی مدت اسیدهای رتینوییک و ترکیبات آلفاهیدروکسی‌اسید باشد، به‌خصوص در افراد با پوست سفید و روشن نتایج خوبی دارد.

لیزر چه‌طور؟
امروزه از لیزر دی‌اکسیدکربن، در درمان اسکارهای پوستی نیز استفاده شده است که نتایج خوب بوده و با عمل ساییدن پوست قابل مقایسه است و عوارض محدودی گزارش شده است.

با تیرگی جای جوش‌ها چه کنیم؟
درمان تیرگی پس از التهاب ناشی از جوش‌های دستکاری شده، مشکل و طولانی است و برای حصول نتایج مورد قبول، ۶ تا ۱۲ ماه وقت لازم است. استفاده روزانه از ضدآفتاب‌های با طیف وسیع بخش مهمی از درمان است. انواع متفاوتی از کِرِم‌های موضعی در درمان تیرگی پس از التهاب استفاده می‌شود که شامل کرم‌های هیدروکینون، ترتینویین، اسیدگلیکولیک و آزلاییک‌اسید است. استفاده از پیلینگ‌های شیمیایی در به دست آمدن نتایج عالی نیز موثر است.

و درمان‌های دیگر؟
سایر درمان‌ها شامل استفاده از تری‌کلرواستیک‌اسید و کرایوتراپی سطحی با نیتروژن مایع است که البته در افرادی با پوست تیره به دلیل احتمال ایجاد اسکار (جوشگاه) بهتر است انجام نشود. استفاده از کِرِم‌های پوشاننده برای مناطق درگیر نیز می‌تواند از لحاظ ظاهری برای فرد موثر باشد. رتین‌آلدیید و یا اسید‌گلیکولیک نیز می‌تواند در درمان تیرگی پس از التهاب در مورد جوش صورت استفاده شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نوشته شده توسط parvaneh در 9 / 8 / 1392

و ساعت 9:40



.:: Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by parvaneh ::.
.:: Design By :
wWw.Theme-Designer.Com ::.




دوری فقط تعبیری است که فاصله ها از ما دارند اما بی خبرنداز نزدیکی دلمان
pari.jan39@yahoo.com




parvaneh




چت روم | اول چت | شلوغ ترین چت روم کشور
just alireza
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان عشق وفاصله و آدرس parvaneh.LoxBlog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





قالب بلاگفا












عشق , باحال , جالب , ماشین , دل نوشته , گل , اب , دریا , بخند , طنز , دیدنی , عکس زیبا , زیبا , بچه , کودک ,




»تعداد بازديدها:
»کاربر: Admin


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 9
بازدید هفته : 35
بازدید ماه : 90
بازدید کل : 71073
تعداد مطالب : 88
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1